torsdag 12 september 2013

Mat å lite annat

Först: Tack för gratulationerna! :-)
Vilken sommar! :-) Vi har semestrat både i Stockholm, långt ner i östra Skåne och varit i sommarstugan. Lillan har blivit döpt, vi har förlovat oss OCH gift oss. Min mamma har även hunnit med att fylla 60 år. Vi har också firat andra födelsedagar och snart fyller Gogumman 1 år!

Jag måste skriva önskelista åt henne. Hennes pappa tycker att hon ska önska sig nya sängar åt sina föräldrar, funkar det tror ni? ;-) 

Jag älskar ju mat och är väldigt förtjust i att se mat på bild - i tidningar, kokböcker, bloggar osv. Smaskiga recept och inspirerande illustrationer. Av just den orsaken har jag ofta tänkt att jag själv borde lägga upp lite bilder på maten jag lagar (kanske med ett recept till, eller bara som ögongodis). Problemet är dock att när jag lagar maten blir jag lätt uppslukad, efteråt är jag redo att kasta mig över den och bara njuta. Det är där någonstans mellan matlagningen och ätandet som jag ska komma i håg att ta upp kameran... hmmm!
Det blir så konstig att ta kort på tomma avskrapade tallrikar efteråt. Eller det kanske kan bli min grej - gissa vad vi åt! ;-)

Jag har faktiskt försökt komma ihåg att ta bilder, men tyvärr så är det endast några sketna potatisar som hittills fastnat på bild under hela sommaren. Attans!


14 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det har varit kul men intensivt :-) kram

      Radera
  2. Ja det har då hänt mkt i ditt liv denna sommaren & det är ju bara mysiga saker också :) ja mitt yngsta barnbarn fyller också 1 år nu i okt :) önskar dig en skön lördag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bara myspys :-) Ska bli kul med 1-års kalas :-) Måste vara super att få vara mormor/farmor och se sitt eget barn få barn. Kram

      Radera
  3. hahaha - ja, skriv det högst upp på Gogummans önskelista: nya sängar till föräldrarna :)
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja sängar kommer det att bli (även om dottern slipper det på sin önskelista) för ibland har jag ont i ryggen en halv dag av någon fjäder som tryckt under natten *mutter*. Kram kram

      Radera
  4. Men en fantastiskt god potatis ser det ändå ut som!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag TROR att den var god, minnet är klent ;-)

      Radera
  5. Du har verkligen varit med om mycket denna sommar.
    Och gift er...Grattis!
    Hahaha..klart att hon öskar sig nya sängar till mor och far ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för gratulationen :-) Sängar vore toppen!!! Jag tror dock att hon ska få önska sig duplo i stället :-) kram

      Radera
  6. Vilken sommar ni haft. Underbart. Njaaaa nya sängar till föräldrarna???? Okej, om Gogumman får sussa med er så okej, då röstar jag för den iden. Kram på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan man önska sig en ny bil till hennes 2-års dag då... jag menar om hon får åka med ;-) kram

      Radera
  7. Jag tycker att det är en underbar potatis och den ser riktigt gott ut.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man tager vad man haver ;-) Kram

      Radera